5 Mayıs 2008 Pazartesi

Tatlı Şeyler…

Kendinizi şımartmak istediğinizde deneyebileceğiniz hoş bir truf tarifi var altta, evet biraz fazla kalorili bişey ama olsun bazen küçük mutluluklar gerek hayattan zevk almak için… Ben denedim işe yarıyor, çikolata ağzınızda erirken içinizde küçük mutluluklar dans etmeye başlıyor…

Malzemeler;

-200ml krema,

-400 gram bitter çikolata,

-Hindistan cevizi, kakao, tarçın, toz şeker


Truf yapmak için öncelikle ganaj hazırlamak gerekiyor. Ganaj için de; çikolatayı küçük parçalara kesin ya da rendeleyin. Kremayı da bir cezve içine alıp ocakta kaynama noktasına getirin ve çikolatanın üstüne döküp çırparak karıştırın. Pürüzsüz bir kıvama gelince ganajınız hazır. Üstünü streç filmle örtüp buzdolabında 2 saat bekletin. Bu arada ufak tabaklara trufleri bulayacağınız dış malzemeyi hazırlayın. Ben kakao, tarçın-toz şeker karışımı ve hindistan cevizi kullandım. Ganajdan ufak bir kaşıkla parçalar alın ve avcunuzda yuvarlayıp bulayacağınız malzemenin içine atın. İyice buladıktan sonra da ikram edeceğiniz ya da saklayacağınız kabın içine koyun. Bu arada ganaj yumuşadıkça buzlukta 5dk bekletebilirsiniz. Tüm trufler hazır olunca buzdolabında saklayın. Oda ısısında çok fazla bekletmemenizi öneririm, asıl güzel kıvamı soğukken buluyor. Yanında kahveyle denemenizi şiddetle öneriyorum… Afiyet Olsun…

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hımm harika görünüyorlar ama özellikle denemeyeceğim :P